-
-
1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.
2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.
3. Poproś klienta, by wprowadził kartę do czytnika, wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.
4. Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.
5. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.
6. Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.
-
1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.
2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.
3. Poproś, by klient zbliżył kartę lub inne urządzenie płatnicze do czytnika. Terminal wyda dźwięk potwierdzający skuteczny odbiór danych.
-
1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.
2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.
3. Wprowadź numer karty, datę ważności oraz kod CVV2, zatwierdzając je kolejno klawiszem Ok.
-
1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “ZWROT”.
2. Wprowadź kwotę zwrotu i naciśnij Ok.
3. Poproś klienta, aby wprowadził kartę do czytnika. Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, terminal wydrukuje paragon, na którym posiadacz karty powinien złożyć podpis.
4. Sprawdź, czy podpis na karcie jest zgodny z podpisem na potwierdzeniu transakcji. Zachowaj wydruk.
5. Naciśnij Ok, żeby wydrukować potwierdzenie transakcji dla klienta.
-
1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “PACZKA”.
2. Wybierz opcję “WYSYŁKA”. Na ekranie zostaną wyświetlone kolejno: łączna wartość transakcji sprzedaży i zwrotów. Następnie terminal wydrukuje podsumowanie paczki.
-
-
Transakcja sprzedaży
-
1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.
2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.
3. Poproś klienta, by wprowadził kartę do czytnika, wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.
4. Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.
5. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.
6. Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.
-
1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.
2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.
3. Poproś, by klient zbliżył kartę lub inne urządzenie płatnicze do czytnika. Terminal wyda dźwięk potwierdzający skuteczny odbiór danych.
-
1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.
2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.
3. Wprowadź numer karty, datę ważności oraz kod CVV2, zatwierdzając je kolejno klawiszem Ok.
-
1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “ZWROT”.
2. Wprowadź kwotę zwrotu i naciśnij Ok.
3. Poproś klienta, aby wprowadził kartę do czytnika. Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, terminal wydrukuje paragon, na którym posiadacz karty powinien złożyć podpis.
4. Sprawdź, czy podpis na karcie jest zgodny z podpisem na potwierdzeniu transakcji. Zachowaj wydruk.
5. Naciśnij Ok, żeby wydrukować potwierdzenie transakcji dla klienta.
-
1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “PACZKA”.
2. Wybierz opcję “WYSYŁKA”. Na ekranie zostaną wyświetlone kolejno: łączna wartość transakcji sprzedaży i zwrotów. Następnie terminal wydrukuje podsumowanie paczki.
-
Aby zmienić sposób łączności terminala na Bluetooth, WiFi lub GPRS, wykonaj następujące czynności:
1. Naciśnij klawisz Menu. Wybierz opcję “TERMINAL”, następnie opcję “Konfiguracja” i opcję “Zmień”.
2. Wybierz sposób łączności, z którego chcesz korzystać. Terminal podejmie próbę nawiązania połączenia. Ikona w lewym górnym rogu wyświetlacza zmieni się w zależności od wybranego sposobu łączności.
Jeżeli terminal nie będzie mógł nawiązać połączenia w wybrany przez Ciebie sposób, wykonaj kroki opisane w dalszej części instrukcji.
GPRS
Dostępne są 3 sposoby konfiguracji sieci GPRS:
• Smart roaming (Smart) - terminal sam wybiera sieć z najlepszym sygnałem
• Auto - karta SIM podyktuje wybór sieci
• Ręczny - pozwala na wybór z listy jednej z dostępnych sieci
W celu konfiguracji sieci należy wykonać następujące kroki:
1. Naciśnij klawisz Menu, wybierz opcję “TERMINAL” i następnie “Konfiguracja”. Naciśnij “Zmień”.
2. Wciśnij Ok, gdy na ekranie wyświetli się napis “Wprowadź numer profilu”.
3. Terminal wyświetli aktualne ustawienia łączności.
4. Naciśnij Zmień, aby wybrać pomiędzy trybami: Smart, Auto i Ręcznym wyborem sieci.
5. Dla wszystkich trybów wyboru sieci dostępna jest zarówno sieć GPRS (2G), jak i 3G.
6. W przypadku ręcznego wyboru sieci lista dostępnych sieci zostanie wyświetlona na ekranie terminala. Zatwierdź wybraną sieć, wciskając Ok.
Bluetooth
Ważne! Aby połączenie Bluetooth funkcjonowało prawidłowo, do bazy terminala musi być wpięty kabel Ethernet (internet) lub PSTN (telefoniczny). Jeśli połączenie odbywa się przez kabel PSTN, może być konieczna zmiana ustawień terminala, którą opisujemy w kolejnych krokach.
1. Naciśnij klawisz Menu, wybierz opcję “TERMINAL” i następnie “Konfiguracja”. Naciśnij “Zmień”.
2. Wybierz Bluetooth z listy.
3. Wciśnij Ok, gdy na ekranie wyświetli się napis “Wprowadź numer profilu”, a następnie wybierz sposób wybierania numeru: Tonowo lub Impulsowo.
4. Na kolejnych ekranach możesz ustawić Prefix oraz Głuche wybieranie linii, jeżeli jest taka konieczność
(przy standardowych ustawieniach linii telefonicznej w obu przypadkach wciśnij Nie).
5. Umieść terminal na bazie Bluetooth i wybierz opcję “Paruj z bazą”. Następnie naciskaj Anuluj, aż powrócisz do głównego Menu.
WiFi
1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “TERMINAL”, a następnie “Konfiguracja” i wciśnij Ok.
2. Wybierz “WIFI”.
3. Wybierz “Sieci WIFI” następnie “Nowa Sieć” oraz “Automatyczna”.
4. Terminal wyszuka, a następnie wyświetli listę dostępnych sieci WiFi.
5. Wybierz sieć z listy dostępnych. Następnie wybierz rodzaj zabezpieczenia sieci: “Standardowe” lub “Enterprise” oraz wpisz hasło do sieci WiFi.
Korzystając z klawiatury na ekranie dotykowym, używaj specjalnego rysika, który jest umieszczony pod spodem po lewej stronie terminala.
-
-
1. Wpisz kwotę transakcji na terminalu i naciśnij zielony przycisk Ok
2. Aby wybrać BLIK jako metodę płatności, naciśnij żółty przycisk Kasuj na terminalu lub poproś klienta, by zrobił to na PIN padzie.
3. Poproś klienta, aby wygenerował na swoim urządzeniu mobilnym sześciocyfrowy kod BLIK.
4. Wpisz ten kod na terminalu lub poproś, by klient zrobił to na PIN padzie. Zatwierdź wybór, wciskając zielony przycisk Ok lub poproś, by zrobił to klient.
5. Jeżeli kod BLIK zostanie wpisany poprawnie, na urządzeniu mobilnym klienta wyświetli się powiadomienie.
6. Poproś klienta, aby zatwierdził transakcję na swoim urządzeniu. Informacja o zatwierdzeniu transakcji zostanie przekazana na terminal.
7. Terminal wydrukuje potwierdzenie, tak jak odbywa się to przy transakcji kartowej.