Bezproblemowe dostawy i bardziej szczegółowe opisy odgrywają kluczową rolę w branży e-commerce, jak pokazują badania firmy Elavon.
Kiedy pytaliśmy ponad 1000 dorosłych osób w całej Polsce o atrakcyjne czynniki e-handlu, prawie połowa (45%) odpowiedziała, że niezawodna dostawa zachęciłaby ich do zakupów online, podczas gdy 39% chciałoby, aby zwracane produkty były odbierane z ich domu. Dla 36% badanych istotne było również oferowanie dostawy tego samego dnia, a 33% zwracało uwagę na dostępność bezpłatnych zwrotów, etykiet i opakowań.
Jednak wyniki ankiety pokazują, że jakość Twoich usług e-commerce, niezależnie od tego, czy są świadczone na stronie internetowej, przez aplikację czy za pośrednictwem mediów społecznościowych, również jest kluczowa dla przyciągania klientów. 41% respondentów podkreśliło, że ważne są dokładniejsze opisy, a jedna trzecia (36%) stwierdziła, że do zakupów online zachęciłyby ich bardziej szczegółowe zdjęcia produktów.
– Nie ma nic ważniejszego dla biznesu e-commerce niż utrzymywanie znakomitych relacji z firmą kurierską – mówi James King, wiceprezes i szef działu Professional Services w Elavon Europe. – Widzimy również rosnące zainteresowanie opcją dostawy tego samego dnia, w szczególności wśród młodszych klientów. Warto to rozważyć, aby skutecznie konkurować z sieciami handlowymi lub uzyskać przewagę nad konkurencją.
Warto zauważyć, że ludzie oczekują bardziej szczegółowych opisów. Świadczy to o jakości oferowanych przez e-commerce towarów, niezależnie od tego, czy sprzedajesz na stronie internetowej, w aplikacji czy w innym kanale.
Zawsze należy się upewnić, że Twoje opisy są uczciwe i dokładne, ale także rzeczowe.
Wiemy, że największym atutem stacjonarnego sklepu jest możliwość obejrzenia, a nawet dotknięcia towaru przed zakupem. Jeśli sprzedajesz tylko online, może to być niemożliwe, więc zdjęcia i powiązane z nimi opisy są kluczowymi ogniwami sprzedaży.
Dobrze zaprojektowana strona internetowa zdobędzie klientów
Kolejnym ważnym czynnikiem do rozważenia jest oferowanie próbek. Oczywiście nie jest to możliwe we wszystkich przypadkach, ale w miarę możności warto o tym pomyśleć. Jedna trzecia (33%) wszystkich kupujących twierdzi, że zachęciłoby ich to do zakupów online, a wśród kobiet odsetek ten wzrasta aż do 37%.
– Jeśli nie masz stacjonarnego sklepu, w którym klienci mogliby wypróbować Twoje produkty, dystrybucja próbek jest naprawdę świetnym sposobem na uzyskanie przewagi nad konkurencją – przekonuje James King. – Jedna trzecia kupujących stwierdziła, że to mogłoby ich przekonać do sklepów internetowych. To bardzo wielka grupa potencjalnych klientów, o których nie można zapominać.
Poznaj swojego klienta
James zwrócił uwagę, że oferta kup teraz, zapłać później (ang. BNPL, buy now, pay later), wprowadzana przez takie firmy jak Klarna, budzi zainteresowanie i zyskuje na popularności, a 19% dorosłych twierdzi, że mogłoby to ich zachęcić to do zakupów online.
– Dodanie opcji BNPL do witryny e-commerce nie tylko zwiększa atrakcyjność Twojej firmy, ale również zachęca klientów do wydawania u Ciebie większych kwot – mówi James. – Możliwość rozłożenia kosztów większych zakupów na kilka miesięcy, potencjalnie bez żadnych dodatkowych opłat, jest prawdziwą atrakcją dla kupujących.
Znajomość i zrozumienie potrzeb Twoich klientów daje Ci przewagę. W Elavon kontynuujemy badania i poszerzamy naszą i tak już znaczną wiedzę, dzięki czemu rozumiemy, jak najlepiej pomóc naszym klientom i partnerom.
Połączenie tej wiedzy z własnym doświadczeniem, uzupełnione danymi, które możesz od nas uzyskać, tworzy zwycięską kombinację.
Zastanawiasz się, jak uwzględnić to wszystko w swoim planie wydatków? Rozważasz dalszy rozwój lub uzupełnienie działalności online o sklep stacjonarny? Jeśli masz jakiekolwiek pytania, odezwij się do nas.
Źródło: W okresie od 8 do 14 marca 2023 r. firma Yonder przeprowadziła badanie na próbie 1001 dorosłych Polaków. Dane są ważone, aby były reprezentatywne dla populacji Polski. Yonder jest członkiem założycielem British Polling Council i przestrzega jej zasad.
Które z poniższych czynników zachęciłoby Cię do robienia zakupów online? Osoby, które odpowiedziały „nie wiem”, nie zostały uwzględnione w tabeli.
Próba |
938 |
Niezawodna dostawa |
45% |
Bezpłatne etykiety i opakowania zwrotne |
33% |
Odbieranie zwrotów z domu |
39% |
Dostawa tego samego dnia |
36% |
Szerszy zakres terminów dostaw |
19% |
Bardziej szczegółowe opisy |
41% |
Bardziej szczegółowe obrazy (zoom, obrót, 360') |
36% |
Możliwość wysyłki próbek (np. perfumy, tapety) |
33% |
Wideo przedstawiające użycie produktu |
21% |
Usługi BNPL (np. Klarna, Laybuy) |
19% |
Możliwość kontaktu online z asystentami w sklepie |
14% |
Ulepszone rekomendacje produktów |
13% |
Augmented Reality (podgląd, jak produkty wyglądałyby w Twoim domu/na Tobie) |
17% |
Inne |
1% |